نگاهی به گوشی کهکشاني سه
 
بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر
دانلود پروژه های رشته کامپیوتر و ویژوال بیسیک
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:5 ::  نويسنده : سید رضا هاشمیان Mr.Anderson

يکی از خبرهای جالب‌توجه که در اواخر هفته گذشته انتشار يافت، خبر عرضه گوشی Galaxy S III سامسونگ بود که عده زيادی از دوست‌داران صنعت موبايل از مدت‌ها پيش انتظارش را می‌کشيدند. سامسونگ که به تازگی به بزرگ‌ترين عرضه‌کننده گوشی‌های موبايل در جهان تبديل شده‌است، ره‌آورد جديد خود را با سيستم‌عامل آندروئيد نسخه بستنی حصيری به‌طور رسمی رونمایی کرد. در اين مجال نگاهی خواهيم داشت به بعضی از ويژگی‌های اين کالای نورسيده کره‌ای‌.

 طراحی
در تبليغ S3 گفته‌اند که اين گوشی هم می‌بيند، هم می‌شنود، هم پاسخ می‌دهد و هم اجازه می‌دهد بهترين لحظه‌هايتان را با عزيزان‌تان به اشتراک بگذاريد. S3 نيز همچون HTC One X و Nokia Lumia 900 از پوسته پلی‌کربنی سود می‌جويد. ابعاد گوشی 136.6 در 70.6 در 8.6 ميلی‌متر است. وقتی S3 را در دست می‌گيريد، علی‌رغم آن‌چه که ظاهرش نشان می‌دهد؛ سبک است و در واقع جرم آن 133 گرم است.

سخت‌افزار
S3 دارای يک پردازنده چهارهسته‌ای و 1,4 گيگاهرتزی Exynos است که براساس فناوری 32 نانومتزی ساخته شده‌است. اين تراشه که معماری آن مبتنی بر ARM Coretx-A9 است همچون ديگر همتايان جديد خود به‌صورت SoC  (سيستم روی تراشه) طراحی شده‌است. سامسونگ مدعی است که تراشه مذکور باوجود افزايش ظرفيت پردازش، بيست درصد به برق کمتری نياز دارد. نمايشگر اين گوشی از نوع Super AMOLED HD و 4,8 اينچی با وضوح 1280 در 720 پيکسل است.


حافظه رم گوشی يک گيگابايت است و به لحاظ ظرفيت حافظه ذخيره‌سازی در سه گونه 16 و 32 و 64 گيگابايتی عرضه خواهد شد، ضمن اينکه شکاف گسترش حافظه microSD امکان افزايش ظرفيت را فراهم آورده‌است. علاوه بر اين، سامسونگ برای مشتريان خود پنجاه گيگابايت فضای ذخيره‌سازی ابری در سرويس Dropbox در نظر گرفته‌است. دوربين گوشی هشت مگاپيکسلی با فلاش LED است و قابليت فوکوس خودکار دارد. امکان تشخيص لبخند، ثابت کردن تصوير و ضبط ويدئوی 1080p از ديگر مشخصات آن در اين عرصه محسوب می‌شوند. دوربين جلویی نيز 1,2 مگاپيکسلی است که شايد وضوح کم آن انتقاد کاربران را به همراه داشته باشد.

در حوزه ارتباطات و شبکه، می‌توان به سازگاری دستگاه با استانداردها و فناوری‌های 3G/HSDPA و +HSPA با نرخ تبادل داده 21 مگابيت بر ثانيه اشاره کرد. مضاف بر اينکه همه باندهای وای‌فای را پوشش می‌دهد و از استانداردهای 802.11 a/b/g/n و Wi-Fi Direct و بلوتوث 4.0 پشتيبانی می‌کند. گفتنی است گوشی به جهت بهره‌گيری از MHL (لينک موبايل برای نمايش تصاوير HD) قابليت اتصال به صفحه‌نمايش توسط درگاه micro USB را دارا است.

 واسط کاربر
سامسونگ روی S3 از واسط کاربر اختصاصی خود يعنی Touchwiz بهره گرفته‌است. اين واسط نسبت به گذشته تعاملی‌تر شده‌است. قفل کردن نمايشگر و گشودن قفل آن به‌صورت نرم و نامحسوس انجام می‌گيرد و برای حرکت‌ انگشت روی نمايشگر جلوه‌ تصويری و صوتی زيبایی در نظر گرفته شده‌است و در حالي که ضربه‌های انگشت روی نمايشگر موج‌های آبی دواری ايجاد می‌کند، صدای چکه‌های آب هم حس دلپذيری را به کاربر منتقل می‌کند. البته اگر تکرار اين صدا باعث آزار شود می‌توان آن‌را خاموش کرد. پايين صفحه نمايشگر محل قرار گرفتن پنج آيکون اصلی است که عبارتند از تماس، ليست شماره‌ها، پيغام، اينترنت و برنامه‌ها.

 امکانات جالب
يکی از ويژگی‌های جالب دستاورد جديد سامسونگ سامانه شناسایی و کنترل صوتی يا S-Voice است که می‌توان آن‌را مشابه Siri در گوشی‌ آی‌فون 4S اپل دانست. S-Voice فهم دستورهای صوتی را برای گوشی ممکن می‌کند و از اين‌رو می‌توانيد فرمان انجام کارهایی همچون جست‌وجو در گوگل، بررسی تقويم و مرور آب‌وهوا را با صدای خودتان صادر کنيد. برای فعال کردن اين برنامه کافی است يکی دو کلمه در گوش‌ S3 زمزمه کنيد و مثلاً بگوييد: سلام گالکسی! البته با چند لحظه نگاه داشتن انگشت روی دکمه Home نيز می‌توان آن‌را روشن کرد. کار کردن S-Voice نيز همانند Siri نيازمند اتصال به اينترنت و برقراری ارتباط با سرورهای سامسونگ است تا بتواند دستورهای صوتی را پردازش کند.
يکی از ويژگی‌های جالب دستاورد جديد سامسونگ سامانه شناسایی صدا يا همان Smart Voice است. قابليت ديگر اين گوشی Smart Alert نام دارد که طی آن اگر پيغامی دريافت کرده‌ايد و متوجه دريافتش نشده‌ايد وقتی گوشی را به دست گرفتيد، لرزشی در آن احساس خواهيد که مظورش اين است: گوشی‌‌ات را نگاه کن، پيغام نخوانده داری!


درباره وبلاگ


وبلاگ اختصاصی گروه نرم افزاری پروژه 1 شما در این وبلاگ می توانید از مطالب و آموزش های گروه استفاده کنید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر و آدرس prozhe1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 763
بازدید کل : 219447
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1